Stevige basis
‘Ik beschik over een goede van kennis en (sociale) vaardigheden, waarmee ik met vertrouwen de volgende stap kan maken’.
Kinderdagverblijf en Peuteropvang
Bij ons kinderdagverblijf en onze peuteropvang staat het welbevinden voorop. Kinderen ontwikkelen zich door te spelen en te ontdekken en onze medewerkers zorgen ervoor dat kinderen dit in een veilige omgeving kunnen doen. Er wordt structuur geboden door een vaste dagindeling en we houden bij wat de kinderen kunnen en nog moeten leren door gebruik te maken van een observatiesysteem. Hierdoor weten onze medewerkers waar we bij het kind aandacht aan besteden. Er is nauwe samenwerking met de onderbouw van ons onderwijsgedeelte, waardoor kinderen een vloeiend overgang van opvang naar onderwijs ervaren.
Buitenschoolse opvang
Ook in onze buitenschoolse opvang staat een veilige omgeving voorop. Na de schooldag bieden de medewerkers een luisterend oor en leren we kinderen omgaan met keuzevrijheid. We bieden een ruim aanbod van activiteiten. Onze medewerkers zijn mentor van een groep kinderen. De mentor is het aanspreekpunt voor ouders en houdt welzijn en de ontwikkeling van uw kind bij en voert hierover met u gesprekken.
Onderbouw onderwijs
In de groepen 1 en 2 van ons onderwijs is spelend en ontdekkend leren belangrijk. De kinderen werken met thema’s en activiteiten vanuit de methode Kleuterplein. De leerkracht observeert de kinderen en op basis hiervan worden doelen gesteld. Deze manier van werken wordt bij onze peuteropvang en onderbouw van onderwijs op dezelfde manier ingezet en loopt door tot aan de groepen 3 en 4 van ons onderwijs. Hierdoor is de overgang van peuters naar kleuters vloeiend en weten de leerkrachten precies wat de kinderen kunnen als ze starten op school. We leren kinderen zelfredzaam en zelfstandig te zijn. Ook leren we kinderen om te gaan met de tablet en wordt deze ingezet om kinderen op het eigen niveau leerstof aan te bieden.
Middenbouw onderwijs
Vanaf groep 3 is de stevige basis terug te zien in vakken als taal, rekenen, spelling, begrijpend lezen en technisch lezen. Deze vakken worden in de ochtenden gegeven. Tijdens deze lessen wordt er naast boeken en schriften gebruik gemaakt van Chromebooks om de kinderen op niveau de stof te laten verwerken. De kinderen werken in de middenbouw met een weektaak en de kinderen leren zelfstandig te werken. Iedere dag starten de kinderen in de groepen 3,4 en 5 met lezen en tijdens de lessen zitten onze kinderen niet alleen stil achter hun tafel, maar wordt er ook geleerd door te bewegen.
Bovenbouw onderwijs
In de groepen 6,7 en 8 spelen de basisvakken een belangrijke rol. Het rekenen en begrijpend lezen zijn hierin van groot belang en hier wordt in de bovenbouw extra tijd aan besteed. Daarnaast zijn er vakken als taal, spelling en technisch lezen. Ook hebben de leerlingen vanaf groep 5 Engels als vak. In de bovenbouw wordt veel gebruik gemaakt van coöperatieve werkvormen, hierbij werken kinderen samen in groepjes aan de opdrachten en heeft ieder kind een duidelijke rol in dit groepje. Kinderen werken veel met Chromebooks om de stof in te oefenen en leren om te gaan met de computer. Ze maken werkstukken en presentaties. We leren kinderen om online te werken aan schoolwerk, zodat hier op school en thuis aan gewerkt kan worden.